برترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی
نوشته شده توسط : ساحل

بازاریابی اینترنتی، که با عناوینی چون بازاریابی مجازی، بازاریابی وب یا بازاریابی دیجیتالی نیز شناخته شده است یک اصطلاح فراگیر در بازاریابی محصولات و یا خدمات آنلاین است. راهبرد بازاریابی اینترنتی استراتژی های فروش اینترنتی احد از موثرترین ابزارهای جذب مشتری و عازم است که کامیابی شما را در تاسیس یک سوداگری آنلاین از راه معرفی برند شما و جذب مشتری، تضمین میکند. جالب است بدانید که بیش از 4.2 میلیارد نفر در گیتی از اینترنت بهره‌گیری می کنند و این یعنی آن که شمار زیادی از کسان در اینترنت به تعقیب محصولات یا خدمات شما هستند، پس نتیجه می گیریم که مزایای بازاریابی اینترنتی برای مصرف کنندگان (و مشاغل) بسیار زیاد است.

درست است که هدف اصلی بازاریابی اینترنتی فروش کالا، خدمات یا تبلیغات از طریق اینترنت است اما باید بدانید که شرکتها و سازمانها میتوانند از این طریق بازاریابی برای رسیدن به اهداف سایر نیز کاربرد کنند. به عنوان مثال، یک کمپانی ممکن است برای تشکیل نام تجاری و برند خویش از این استراتژی استفاده کند و یا یک پژوهشگر برای اتمام تحقیقات خود دست به بازاریابی آنلاین بزند. بازاریابی آنلاین می تواند روشی زیاد مؤثر در شناسایی بازار منظور و کشف مطالبات و نیازهای مخاطبان باشد.

اساساً بازاریابی اینترنتی به راهبرد های بهره‌گیری شده برای بازاریابی یک محصول یا خدمات بصورت آنلاین اشاره دارد، برخی از مهم ترین و معتبرترین استراتژی های موجود در این زمینه عبارتند از:

1- استراتژی های موجود در مقوله ی طراحی وب سایت

2- بهینه سازی موتور جستجو

3- تبلیغات آنلاین، بازاریابی ایمیلی

4- رسانه های اجتماعی

5- وبلاگ نویسی

6- تبلیغات دیجیتال

7- بازاریابی مقاله

8- مشارکت در فروش

9- ویدئو / پادکست

یک راهبرد نیرومند بازاریابی آنلاین به شما در رونق کسب و کار کمک می کند تا عملکرد خویش را درجهت جذب مشتری اغلب و حفظ امکانات جدید بهبود بخشید.

در این مقاله با ما به اتفاق باشید تا استراتژی های بازاریابی اینترنتی را به شما معرفی کنیم:

غالباً طراحی وب یک راهبرد بازاریابی نیست، ولی کارایی غیر قابل باور در میزان توجه کاربر و مدت زمان پایدار گذاشتن او در سایت شما دارد. وب سایت شما هسته مرکزی بازاریابی دیجیتال است، پس اگر صفحات تارنما شما خوانا، کاربرپسند و جذاب نباشد هرچقدر هم که در زمینه گسترش راهبرد ها کوشش و هزینه کنید بازهم مشتری خویش را از دست خواهید داد. اگر چیرگی طراحی سایت را برای انجام این پیشه ندارید، پس ارزش دارد برای داشتن وب سایتی مدرن، هزینه کنید.
از بهینه سازی موتور جستجو بهره‌گیری کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو باعث می شود بازرگانی شما در لیست نتایج موتورهای جستجو، در رتبه بالاتری ظاهر شود. با یک راهبرد SEO قوی، وب سایت کمپانی شما می تواند با استفاده از کلمات کلیدی خدمات و محصولات خویش را بهتر و بیشتر ارائه دهد. استفاده از این استراتژی شانس شما را برای دیده شدن بدست افرادی که جستجوی آنلاین اتمام می دهند، افزایش می دهد.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

در راهبرد افیلیت مارکتینگ ، افرادی که به کمپانی شما اعتماد دارند می توانند محصولات و خدمات شما را برای فروش در تارنما یا بازار آنلاین خود به اشتراک بگذارند و در ازای خرید کاربران از محصولات شما از شما پورسانت دریافت کنند. اگرچه این استراتژی را نمیتوان برای هر تجارتی بکار برد، اما باید بدانید که اگر کسب و کار شما این امکان را در خودش دارد و می توانید متعلق به کاربرد کنید، خیلی آسان می توانید با این طریق در بازار رشد کنید و حضور خود را پر رنگ کنید.


ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

راهبرد ایمیل مارکتینگ فقط به معنی ارسال یک ایمیل نیست بلکه شما میبایست لیستی از ایمیلها جاسازی کنید که هر کدام به صورت جداگانه، نیازهای خاص هر فرد را برآورده می کند. نگاه ریزبین و روشن به عادات خرید مشتریان خود بیندازید و از این اطلاعات برای گسترش استراتژی خویش استفاده کنید.

سعی کنید با رسانه های خبری یا روزنامه ها بازرگانی آنلاین شغل کنید و از این طریق مشاغل، محصولات و خدمات خویش را وارد مقالات و آگاهی ها آنها کنید. این امر نه فقط شما را به عنوان یک متخصص قابل اعتماد نشان میدهد بلكه بازرگانی شما را به طیف مفصل ای از مردم نیز شناسایی می كند.

ایجاد وبلاگ

وبلاگ تان را همش به روز نگه دارید و اطلاعات کاملی از خودتان، روش های فروش تان، مزیت های رقابتی تان و محصولات و خدمات تان در آن ارائه دهید. این امر به روزنامه ها، وبلاگ ها و یا سایر رسانه های مطبوعاتی فرمان می دهد الی اطلاعات شما را ببینند و بدون دربایستن به درخواست شما، پست هایی را در مقوله کار و جنبش یا برند شما برپایی کنند.

به علاوه، از وبلاگ برای اهداف مهم دیگری هم میتوانید بهره‌گیری کنید. وبلاگ به شما این امکان را می دهد که به طور مداوم کلمات کلیدی جدید فرآوری کنید، آن ها را در پست های تان تقویت کنید و از این روش جایگاه تان را در موتورهای جستجو درمان دهید. علاوه بر این، شما میتوانید در وبلاگ خود مشاوره ارائه دهید، اطلاعات را هوشمندانه به اشتراک بگذارید و کاری کنید که مشتریان تان بر حسب نیازها و سوالاتی که برای شان قبل می آید به شما مراجعه کنند. بعد متعلق به شما می توانید با اطلاعات مفیدی که در اختیار آنها قرار میدهید، اعتماد شان را جلب کنید و یک رابطه ی بهتر با آن ها استوار کنید.

برگزاری مسابقات

مردم عاشق مسابقات و اخذ هدایا هستند. هر از چند برخی مواقع مسابقه ای برگزار کنید و کالا و خدماتی را به عنوان جایزه و بصورت مجانی هدیه دهید، این کار باعث می شود تا مشتریان شما به خرید از شما ترغیب و دلگرمی شوند. این پیشه نه فقط باعث افزایش خرید و سطح ارتباطات شما با مشتریان می شود، بلکه مایه شناسایی شدن برند شما به دیگران نیز می گردد.


پادکست و ویدیو مارکتینگ

یکی سایر از استراتژی های بسیار نیرومند و مفید بازاریابی آنلاین استفاده از ویدئو و پادکست است.
شاید برای تان سوال باشد که پادکست چی است؟ پادکست یک فرم شنیدنی از محتوا است که برای برند سازی و افزایش نرخ تبدیل مخاطبان بسیار کارساز است. هر دو این راهبرد ها می توانند در بازاریابی و تجارت اینترنتی بسیار نشانه گذار باشند.





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: